Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 27, 2014

MABUK HAMIL YANG TERUK. NORMAL KE..

Tidak, ini bukanlah perkara yang biasa berlaku. Hanya satu daripada 10 wanita yang hamil mengalami mabuk hamil yang berlarutan lebih daripada 20 minggu. Hanya sebilangan sahaja yang kurang bernasib baik dan mengalami mabuk hamil sehingga ke trimester ketiga.

Jika loya anda masih tidak reda selepas trimester pertama, anda mungkin rasa seperti anda tidak akan dapat menikmati kehamilan anda. Mabuk hamil boleh mengambil alih kehidupan anda. Jika anda mengalami mabuk hamil yang teruk, ia boleh menjejaskan kerja anda, mengganggu kehidupan sosial anda, dan membuatkan sukar bagi anda menjaga anak-anak yang lain jika anda sudahpun menjadi seorang ibu.

Anda mungkin mengharapkan perasaan gembira dan teruja untuk mendapat bayi baru, tetapi sebaliknya anda tidak gembira. Hubungan anda dengan suami, keluarga dan rakan-rakan juga menjadi tegang jika anda hanya mahu berbaring dan tidur sepanjang masa selama berminggu-minggu. Jika anda mendapat sokongan daripada orang yang tersayang dan rakan-rakan di tempat kerja, anda mungkin dapat menghadapi masalah ini dengan lebih baik.

Walaupun anda tidak berselara makan, cubalah makan sedikit dan kerap. Perut yang kosong hanya menambah rasa loya.

Walaupun mabuk hamil membuat anda rasa tidak sihat, ia tidak akan menjejaskan bayi anda, tidak kira berapa lama ia berlangsung. Iaitu selagi anda tidak muntah terlalu teruk dan tidak boleh menelan apa-apa tanpa dimuntahkan semula.

Mabuk hamil yang terlalu teruk ini dipanggil hiperemesis gravidarum (HG). Jika anda muntah terlalu kerap dalam sehari, tidak dapat makan atau minum tanpa muntah semula dan berat badan menurun, jumpalah doktor anda secepat mungkin. Berbanding mabuk hamil biasa, HG boleh menjejaskan kesihatan anda dan bayi dalam kandungan.

Credit: Babycenter

Untuk dapatkan tips kurangkan loya hamil boleh klik sini & sini!

Jadi dengan pengambilan vitamin pelengkap shaklee yang sesuai untuk ibu hamil adalah pilihan terbaik untuk membantu sickness ini. Info penuh tentang vitamin pelengkap di bawah sila klik di sini.


Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment