Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 6, 2013

Semuanya Tentang Kalsium

Hari nak cerita sikit tentang fungsi kalsium:

1. Untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat.

2. Untuk pembekuan darah, gerakbalas saraf dan kontraksi otot.

3. Mencegah osteoporasis (kerapuhan tulang) 

Dos Yang Disyorkan?Kita digalakkan mengambil 1000mg kalsium sehari namun sebaiknya hanya 500mg setiap pengambilan.Kalsium yang berlebihan boleh menyumbang kepada penyakit batu karang yang sudah tentu tidak diingini oleh sesiapa pun. 


Jenis Kalsium?Terdapat dua jenis yang utama iaitu kalsium karbonat dan kalsium nitrat. Apa beza kedua-duanya?Kalsium karbonat memerlukan keadaan yang berasid untuk membantu penyerapannya di mana kita digalakkan mengambilnya selepas makan.Kalsium nitrat pula diserap dengan baik tidak mengira perut kosong atau penuh.



Apa istimewanya kalsium (Ostematrix) Shaklee


1. Adanya tambahan Vitamin D.
Kenapa perlu tambahan Vitamin D? Ini kerana ia membantu kalsium disebarkan dari sistem penghadaman ke seluruh darah dan tulang.


2. Terdapatnya kombinasi kalsium karbonat dan kalsium citrat. Penting kerana ianya sesuai diambil semasa perut kosong ataupun selepas makan.


I ambik 4 biji sehari. Darwisya 6 bulan da start tumbuh gigi by 7th month dia da cukup 6 batang gigi. Tak tau la if osteo made the difference. xoxo

Info diambil @ LBC file by Wan Fatihanum.

Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment