Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 23, 2013

SET KURUS SHAKLEE

Apakah fungsi setiap supplement dalam Set Mengawal Berat Badan Shaklee?

MEMBAKAR LEMAK
Berat berlebihan adalah berpunca daripada pengumpulan lemak berlebihan dalam badan. Ia perlu dibakar/ dicairkan terlebih dahulu sebelum boleh dinyahkan dari badan. Supplement yang sesuai untuk membakar lemak adalah:

Lecithin

* Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
* Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
* Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
* Membantu kawal paras triglycerides.
* Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat pada pembuluh-pembuluh         darah.
* Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

Omega Guard

* Mengandungi asid lemak Omega 3 yang membantu meningkatkan paras hormon Leptin iaitu hormon penting dalam pengawalan selera makan.
* Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk mengehadkan rasa lapar.
* Leptin juga boleh meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, semakin cepatlah LEMAK JAHAT dibakar.
* Dalam satu kajian di Australia menunjukkan mereka yang bersenam dan mengambil asid lemak Omega 3 lebih banyak membakar lemak berbanding mereka yang hanya bersenam tanpa mengambil asid lemak Omega 3.

Gerenti nanti ada yang bertanya, “So nak ambik Lecithin ker.. Omega Guard?”. Jawapan saya mudah ajer. Semua bergantung kepada tahap kemampuan anda. Takde main paksa-paksa ok! Kalau nak cepat, macam naik kapal terbang, kena lah beli tiket mahal sikit. So, kalau nak bakar lemak dengan cepat, pilih lah Omega Guard.

MEMBUANG TOKSIK

Setelah lemak dibakar/ dicairkan, ia perlulah dikeluarkan dari badan, takkan nak simpan jer jadi pekasam, kan? Proses membuang pula haruslah buang sehabis-habisnya, tak nak ada sikit pun tertinggal. Supplement yang sesuai ialah:

Herb-Lax

* Membersihkan najis tersekat
* Meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh badan kita
* Membantu masalah sembelit
* Mengempiskan perut

Alfalfa

* Membantu perkumuhan menjadi lebih lawas.
* Membantu membuang angin dalam badan.
* Termasuk dalam kategori fiber yang mengenyangkan.
* Mencuci usus bagi membuang toksik
* Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
* Melegakan sembelit

Mana satu nak ambik? Sama juga, bergantung pada kemampuan dan keperluan. Herb-Lax ni lebih fokus kepada detoksifikasi, manakala Alfalfa mempunyai banyak lagi khasiat lain seperti milk-booster, memberi kelegaan semasa haid, merawat atrhitis, elergi, ekzema dan athma, menghilangkan kelesuan dan tekanan, mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang, meneutralkan asid dalam badan, merawat masalah keputihan pada wanita, membesar dan menegangkan payudara, bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri, memulihkan urat selepas bersalin, meningkatkan stamina seorang suami dan melegakan sakit sendi dan belakang.

MEMBINA OTOT

Setelah lemak dibakar dan dibuang dari badan, anda mungkin mengalami keadaan dimana kulit dan otot menjadi kendur. Sebab itu anda perlukan supplement untuk membina semula otot-otot tersebut. Supplement yang sesuai ialah:

Cinch Shake

* Minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Didatangkan dalam 3 pilihan perisa iaitu cafe latte, chocolate dan vanila.
* Diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan.
* Leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.
* Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting. Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan.

Energizing Soy Protein (ESP)

Dihasilkan daripada kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) dan terkenal sebagai energy-booster atau pemangkin tenaga. Tenaga yang dihasilkan dapat bertahan berjam-jam lamanya.
Mengandungi 22 jenis asid amino dan termasuklah 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan manusia sendiri.
Kandungan protein di dalam kacang soya adalah 2 x ganda dari daging, 4 x lebih dari telur dan 12 x lebih dari susu. ESP juga mengandungi lemak dan kolestrol yang rendah dan diserap dengan mudah oleh badan.
Asid amino yang ada dalam ESP membantu membina otot, rambut, darah, kuku, kulit, organ, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan pelbagai lagi. Jadi, ESP adalah kunci kepada kulit dan otot yang muda, juga mengekalkan tenaga sepanjang hari.


Lebih kurang sama jer kan? Nak pilih yang mana satu? Ikut bajet anda, ok! Kalau suka yang berperasa sedap, pilih lah Cinch Shake.

Apapun, nak mendapatkan berat badan idaman perlu ada disiplin. Supplement hanya membantu mengawal berat badan anda, tapi anda juga perlu mengubah tabiat makan. Contohnya, jangan makan sebelum lapar. Kalau ada kesempatan, sekali sekala keluar lah bersenam. Dalam masa yang sama, anda perlu minum air masak yang cukup, sekurang-kurangnya 3L air bagi memastikan semua suplemen diserap dengan sempurna oleh badan dan memudahkan toksik dibuang keluar dari badan.

Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment