Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 8, 2014

BERBASIKAL JEJASKAN KESUBURAN?

Menunggang basikal secara menenggek atau duduk di atas punggung dan bukan di atas bahagian antara punggung atau ‘perineum’ dibolehkan dan tidak mengganggu kawasan tersebut. Jika basikal ditunggang pada bahagian ‘perineum’-kelengkang melebihi 10 atau 15 minit, berat badan anda boleh menekan urat saraf serta saluran darah dan boleh mengganggu fungsi zakar seperti zakar rasa kebas atau hilang fungsi untuk sementara waktu.
Jika hal ini berlaku secara kronik, ia boleh menjejaskan fungsi bahagian tersebut dengan ketara. Memang ada banyak kes mati pucuk dan masalah disfungsi erektil dalam kalangan penunggang basikal. Menunggang basikal ada tekniknya. Jika mengayuh, anda tidak boleh menekan bahagian kelengkang.
Jika anda memakai seluar ketat untuk menunggang basikal, kedua-dua buah alat kelamin anda akan berdekatan badan dan secara langsung haba dari badan boleh menghala kepada buah alat kelamin dan membuatkan suhu dalam buah zakar meningkat secara mendadak.
Sekiranya berlaku secara kronik ia boleh menjejaskan pembiakan sperma dalam kilangnya. Walau bagaimanapun, keadaan ini tidak bermakna semua lelaki akan mengalami perubahan ini. Semuanya tertakluk kepada tahap kesihatan dan kesuburan lelaki tersebut.
Jadi jika hobi anda berbasikal, jangan risau kerana Vitamin E Shaklee boleh membantu meningkatkan kesuburan lelaki.

Vitamin E atau juga dikenali dengan nama Vitamin Cinta diperlukan oleh lelaki maskulin untuk meningkatkan kesuburan.  Satu kajian telah dilakukan pada tahun 1922 menunjukkan bahawa tikus yang diberi diet TANPA Vitamin E menjadi tidak subur dan tidak dapat membiak. Namun, sebaik sahaja mereka telah diberikan minyak gandum (kaya dengan vitamin E) sebagai sebahagian daripada diet mereka, masalah kesuburan tikus tersebut dapat dipulihkan.
Hari ini, kajian menunjukkan vitamin E adalah penting dalam melindungi dan meningkatkan kesihatan sel tubuh. Setiap bahagian tubuh manusia terdiri daripada berjuta-juta sel, termasuklah organ-organ pembiakan, telur dan sperma.

Mungkin anda berbisik dengan kawan sebelah. Itu tikus! Kita kan manusia. Baca ini.
Satu kajian telah dijalankan di sebuah ‘Infertlity Centre’ di Iran oleh Mohammad K Moslemi dan juga kajian oleh Samaneh Tavanbakhsh dari Jabatan Urologi, Fakulti Perubatan di Qom University of Medical Sciences, Qom, Iran yang pada tahun 2011 melibatkan 690 lelaki yang mengalami masalah kesuburan diberi supplement Vitamin E (400 IU) dan Selenium (200 mcg). Hasil kajian ini menunjukkan keputusan yang memberansangkan apabila kadar radikal bebas dalam badan memberi kesan kepada kesuburan dan fungsi seksual seorang lelaki kerana ia merosakkan DNA sperma. Manakala, kekurangan Selenium dan Vitamin E juga memberi impak kepada fungsi kelelakian. Kajian ini jelas membuktikan betapa kritikalnya keperluan Vitamin E untuk kesuburan lelaki.
Kajian lain juga mendapati bahawa Vitamin E meningkatkan kesihatan dan kualiti sperma. Dalam satu kajian, ia menunjukkan bahawa pergerakan sperma, peratus sperma hidup dan peratus daripada spermatozoa normal, semuanya meningkat dengan penambahan vitamin E dan selenium.
Credit: Pama & celikvitamin

Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.


SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment