Daisypath Anniversary tickers

Monday, June 23, 2014

URUT SEMASA MENGANDUNG


Urutan sememangnya dapat memberikan kelegaan kesakitan yang dialami di bahagian belakang, pinggang dan bahagian-bahagian tubuh yang lainnya terutama ketika mengandung. Walaupun ada yang mengatakan tidak elok bagi bakal ibu berurut tetapi sebenarnya urutan ringan untuk memberi kelegaan tidak menjadi masalah.
Kesakitan yang dialami oleh ibu hamil ketika di hujung kehamilan tentu sahaja membuatkan mereka kurang selesa. Salah satu cara paling mudah untuk membantu bakal ibu merasa selesa adalah dengan melakukan teknik urutan.
Perasaan bimbang dan takut untuk melalui proses melahirkan bayi kadang kala membuatkan ibu menjadi tertekan seterusnya memberi kesan kepada tubuh badan. Urutan lembut yang dilakukan oleh suami dapat membantu ibu hamil merasa lebih tenang dan lega.
Mendapat sentuhan urutan daripada suami dianggap paling bagus kerana ia membantu badan anda untuk mengeluarkan hormon oksitosin. Hormon ini membantu badan untuk merasa lebih tenang ketika berada dalam tekanan. Bahkan, ketika anda sedang bertarung dengan kesakitan semasa proses melahirkan bayi, hormon oksitosin akan meningkatkan kawalan anda terhadap rasa sakit.
Berikut adalah tip berkenaan urutan yang dibolehkan ketika mengandung:
*Urutan tidak digalakkan bagi kandungan yang berusi 12 minggu ke bawah.
*Pastikan anda hanya menerima urutan ringan di bahagian yang selamat dan tidak melibatkan kawasan perut, pergelangan kaki dan pergelangan tangan.
*Sebaiknya urutan dilakukan dalam kedudukan mengiring dan hanya mengambil masa sekurang-kurangnya satu jam sahaja.
Walaubagaimanapun tidak semua wanita hamil selamat melakukan urutan. Mereka yang menghidap tekanan darah tinggi ketika hamil, berpengalaman melahirkan bayi pramatang dan pernah mengalami keguguran di kehamilan terdahulu dilarang sama sekali berurut sepanjang tempoh mengandung.
Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment