Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 15, 2014

KOS PEMBEDAHAN SAKIT JANTUNG

Assalamualaikum.. 

Hari ni mommy agak bersedih sebab doktor telah mengesahkan Putera Raees mempunyai jantung berlubang jenis VSD iaitu Ventricular Septal Defect. Lubangnya agak besar lebih kurang 7mm. Buat masa ni, Raees akan berada dalam pemerhatian mommy. Mommy perlu pastikan Raees sihat, menyusu dan besar dengan cepat. Ini adalah supaya bila pembedahan diperlukan, mudah untuk doktor menjalankan pembedahan itu. Bigger baby, better to operate on. Itu kata doktor.

Ibu mana yang tak sedih mendengar anak yang dikandung 36 minggu tak sihat dan mempunyai kecacatan jantung bila dilahirkan. Tapi mommy redha, seperti kata semangat yang kawan-kawan katakan, I am the chosen one. Allah SWT hanya menguji umatnya yang mampu menjalani ujiannya. I have to be strong. I am trying my very best to be strong. 

Jadi keluar je dari hospital, bermula lah pencarian google mommy tentang VSD. Mommy tak kan berhenti ikhtiar untuk mencari rawatan alternatif untuk Raees. Kalau boleh semestinya tak mahu lalui pembedahan, walaupun insuran tempat mommy kerja cover. Maklum je lah, Raees baru berumur 1 bulan 3 hari. Google punya google, jumpa leaflet ni tentang kos pembedahan. 


Mahalkan, macam sakit jantung ni penyakit untuk orang-orang kaya je dengan kosnya yang amat tinggi. Harap ini dapat menjadi rujukan buat ibu bapa yang melalui apa yang mommy lalui. Walaupun mommy tak pasti ini adalah kos yang terkini tapi bolehlah buat anggaran kan. 

Mommy mohon pembaca mendoakan Raees yang terbaik dan dipermudahkan semuanya. Sekian, salam dan sehingga entri yang seterusnya. xoxo

No comments:

Post a Comment