Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 5, 2014

PRODUK PENYUSUAN

Assalamualaikum semua.. 

Bagi ibu-ibu yang telah set kan minda untuk menyusu bayi anda secara eksklusif sekurang-kurangnya 2 tahun semestinya perlu ada produk penyusuan yang lengkap. Terutamanya jika ibu yang berkerja seperti mommy. Jom kita kenali lebih lanjut untuk perkongsian bersama apakah produk-produk tersebut.

  1. Pam payu dara - Ada banyak jenis pam di luar sana yang boleh dipilih oleh ibu berkerjaya. Seeloknya pilih yang double pump supaya boleh menjimatkan masa yang terhad sewaktu mengepam di tempat kerja nanti. 
  2. Bekas penyimpan susu ibu - Ibu boleh pilih sama ada nak beli botol atau plastik yang penting ianya bebas BPA. Pastikan ianya mencukupi bila nak simpan susu nanti.
  3. Beg pendingin (cooler bag) - Pastikan saiz beg sesuai untuk menyimpan susu ibu yang telah diperah & untuk di bawa pulang. 
  4. Beg menyusu - Beg yang praktikal haruslah muat untuk mengisi kesemua keperluan penyusuan & mudah untuk dibawa ke tempat kerja.
  5. Bra menyusu - Beli sekurang-kurangnya 5 helai buat permulaan. Untuk malam boleh beli sleep bra.
  6. Pelapik bra - Sama ada anda beli yang boleh dibasuh atau pakai buang. Ianya penting untuk menyerap lelehan susu ibu supaya tidak mengotorkan bra menyusu anda.
  7. Baju menyusu - Keselesaan yang paling penting untuk memilih baju menyusu yang sesuai. Pastikan baju ada bukaan khas atau berbutang di depan untuk memudahkan anda menyusu atau mengepam.
  8. Supplement menyusu - Bagi mommy yang paling penting sekali lah sebab jika ibu tidak mengambil supplement agak susah untuk maintain milk supply yang mencukupi. Ini disebabkan pemakanan kita selalunya tidak selengkap mana kerana kesuntukan masa etc. Vitamin pelengkap atau supplement akan memastikan susu ibu mencukupi dan berkualiti.
Mommy semestinya mengesyorkan Set ibu menyusu Shaklee.


Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

1 comment:

  1. set menyusu shaklee terbaik...!! diminati ramai...
    http://bit.ly/1upqQjw

    ReplyDelete