Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 4, 2014

SEMUANYA TENTANG ALFALFA SHAKLEE

Assalamualaikum.. 

Jom kita kenali lebih lanjut tentang Alfalfa Shaklee yang dikatakan amat berkhasiat.

PERBEZAAN SHAKLEE

Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950anDiperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos atau baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai RAJA SEGALA TUMBUHAN. Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil amsa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.


MANFAAT UTAMA
Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi - Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.
  • Mencuci hati, darah dan usus - Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athletes foot) dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembun, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  • Menyinkirkan lemak dan kolesterol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.
  • Melawan tumor - Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  • Melegakan keletihan - Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit.
  • Mencegah dan merawat atritis - Melegakan sakit atritis dan kesakitan
Rekomendasi:

Untuk kesihatan berpanjangan : 2 kali sehari - 10 biji setiap pengambilan

Larutkan 10 biji Alfalfa di dalam air, campurkan 3 biji Shaklee Peppermint-Ginger dan jus buah-buahan atau jus pekat untuk rasa yang lebih enak. Ia baik untuk sistem usus dan perut. Sesuai untuk diminum pada bila-bila masa.

Untuk pencucian usus dan detoksifikasi, mencuci darah, melawan kanser : 3-4 sehari, 10 biji setiap pengambilan (diambil dengan air kosong)

Alfalfa juga membantu dalam hal kewanitaan termasuk menyelesaikan keputihan.

Alfalfa Shaklee juga dikenali sebagai milk booster yang hebat. 

TIPS ISTIMEWA TAMBAH SUSU:

Apa yang diperlukan ialah : Pil Alfalfa Shaklee & Energizing Soy Protein.

(Kalau tak ada ESP tak apa, untuk sementara boleh cuba substitute dgn other high protein drinks macam soya, horlicks, milo, susu, etc.)

Cara-caranya ialah, selepas pam hingga breast kosong, telan alfalfa bersama ESP.

insya-Allah untuk next pumping dapat tengok ada perubahan. kalau belum ada takpe, lepas pam tu buat lagi macam tadi.

Alfalfa paling berkesan jika diambil semasa breast sedang kosong :)




Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.


SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment