Seperti yang mommy kongsikan tadi,jika bayi kurang menyusu secara automatik penghasilan susu akan berkurangan. Tak kira apa jugak punca bayi kurang menyusu, penghasilan susu akan terjejas..
Jangan jadikan masalah stres yang anda sedang hadapi sebagai punca berkurangan kekerapan menyusukan bayi. Ini akan mempengaruhi penghasilan susu ibu. Sebaiknya terus susukan bayi sekerap dan selama mana yang dia kehendaki untuk meningkatkan bekalan susu ibu.
Jika bayi mempunyai masalah pelekapan juga akan memberi kesan terhadap penghasilan susu. Pelekapan yang betul penting untuk memastikan bekalan susu mencukupi. Masalah pelekapan bayi pada payu dara ibu juga boleh memberi kesan kepada penyusuan kerana kebiasaannya jika bayi tidak melekap dengan betul, bayi tidak dapat menhisap susu yang cukup.
Selalunya ibu yang kurang ilmu tentang penyusuan akan ingat bayi tidak mahu menyusu kerana tiada susu, tetapi sebenarnya tidak. Ibu perlu belajar lagi tentang cara pelekapan yang betul.
Ibu yang menghadapi masalah dengan penyusuan digalakkan untuk tidak bersendirian kerana ramaipakar  atau konsultan laktasi yang boleh dihubungi tentang masalah yang sedang anda hadapi. Jadi buat rujukan dengan mereka.
Juga, dengan akses media sosial sekarang, banyak forum atau kumpulan ibu-ibu menyusu yang boleh berkongsi informasi dan pengalaman. Dari situ juga anda boleh banyak belajar kerana menyusu bayi dengan susu ibu sesuatu pengalaman yang amat menakjubkan. Pengalaman ini harus dilalui dengan rasa gembira dan yakin yang anda akan memberikan bayi anda khasiat terbaik dari susu ibu. Insyallah penyusuan akan lebih berjalan lancar.
Mommy juga sarankan untuk mencuba set penyusuan bagi memastikan penyusuan akan berjalan lancar selama mana yang anda inginkan.

Kelebihan vitamin-vitamin yang mommy sarankan adalah seperti berikut:

ESP - Membekalkan  tenaga kepada ibu dan memperbanyakkan susu badan

Vitalea - Sangat penting untuk memulihkan tenaga ibu dan pembentukan sel darah merah juga multivitamin atau pelengkap nutrisi yang hebat

B Complex - Membantu menstabilkan hormon badan kita dan mengurangkan tekanan ibu yang menyusu

Vita-C Plus - Meningkatkan antibodi secara konsisten dan antioksidan yang terbaik

Alfalfa - Dikenali sebagai raja segala tumbuhan, mempunyai 101 khasiat termasuk milk booster buat ibu menyusu

Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.