Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 18, 2014

KEBAIKAN SUSU BADAN

Assalamualaikum.. 

Menyusu badan penuh dengan kebaikan bagi kedua-dua pihak. Si ibu dan si bayi. Bonding yang amat berbeza. Hanya ibu yang menyusu anaknya akan faham apa yang mommy sampaikan disini. Tahu tak yang susu ibu adalah 10x lebih berkhasiat dari susu formula. Walaupun susu perahan yang telah dibekukan pun jauh lebih berkhasiat dari susu formula. Jadi jangan lepaskan peluang untuk menyusu bayi anda untuk 6 bulan yang pertama dalam hidupnya.

Tidak menjadi masalah jika anda ingin meneruskan penyusuan lebih dari 6 bulan kerana dari 6 bulan ke atas anda dah boleh memberi bayi anda makan makanan pepejal. Mommy nasihatkan jangan berhenti menyusu bayi anda kerana nutrien dalam susu ibu akan mendatangkan pelbagai kebaikan buat bayi.

Menyusu badan akan membantu bayi anda melawan infeksi pada permulaan kehidupannya. Susu ibu mengandungi antibodi yang membantu melindungi bayi anda daripada penyakit seperti kuman dalam perut (gastroenteritis), selesemainfeksi urinari dan jangkitan telinga

Susu ibu juga akan mengurangkan risiko bayi mendapat alergik seperti asma dan ekzema. Ia juga boleh mengurangkan risiko bayi mendapat penyakit serius seperti kencing manis kanak-kanak dan leukemia. 

Selain antibodi dalam susu anda, badan anda berfungsi menghasilkan antibodi-antibodi baru sebaik saja anda terdedah kepada infeksi. Antibodi-antibodi ini dipindahkan ke susu anda, sedia untuk diterima bayi sebaik saja dia mendapat penyusuan badan yang seterusnya. 

Susu ibu mempunyai rantai ganda asid lemak politaktepu, yang penting untuk membantu bayi mengembang otak. Penyusuan ibu semasa bulan-bulan pertama akan memperbaiki perkembangan kognitif bayi anda. Secara teori, ini bermakna menyusu badan boleh membuat bayi anda lebih pintar. 

Penyusuan badan juga merupakan pilihan yang paling sihat bagi anda. Ia mengurangkan risiko di usia tua anda mendapat kanser payudara pra-menopaus, kanser ovari dan retak tulang dari osteoporosis. 

Dari sudut praktikal, satu faedah besar penyusuan badan ialah ianya sangat mudah diurus. Tiada apa untuk dicuci, disteril atau disediakan. Anda dan bayi anda akan gembira melakukannya, dan anda akan merasakan satu kepuasan melihat dia membesar dan berkembang. Dan semua itu disebabkan usaha anda! 

Jadi mommy amatlah sarankan untuk ibu-ibu menyusu mengambil supplement set menyusu Shaklee kerana ianya terbukti dengan testimoni pelanggan tegar Shaklee. Anda boleh lihat hasil susu beliau walaupun bayi sudah berumur 8 bulan.



SAYA INGIN BELI SET MENYUSU SEKARANG!!

Hubungi mommy darwisya pengedar sah Shaklee di TTDI Jaya, Bukit Jelutong & seluruh Shah Alam untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

1 comment: