Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 2, 2014

TIPS HILANGKAN PARUT JERAWAT

Masa sebelum hamil muka kita licin je kan.. Tapi bila dah mengandung, mungkin disebabkan perubahan hormon dalam badan jerawat tumbuh bagai cendawan. Haruslah kita ada perasaan malu, segan dan stress.


Nak cuba guna krim jerawat yang ada di pasaran amatlah tidak disarankan sebab bahan kimia mungkin akan memberi kesan buruk kepada janin. Jadi terbiarlah jerawat di muka tanpa rawatan dan muka dipenuhi parut jerawat.

Hari ni, mommy nak kongsikan tips atau petua tradisional untuk hilangkan parut-parut jerawat tersebut. Jika diamalkan secara istiqamah, insyallah akan berjaya..

  • Ambil madu. Campurkan dengan bedak sejuk. Tekapkan dekat parut jerawat. Lakukan sekurang-kurangnya 2x sehari.
  • Tumbuk kulit kayu manis sampai jadi serbuk. Campurkan dengan air. Tempelkan pada parut jerawat dan amalkan selalu.
  • Asah kulit kayu manis dan campurkan dengan madu lebah. Tempelkan pada muka berparut pada waktu malam. Esoknya cuci dengan air suam.
  • Kisar timun dan tapis airnya. Ambil hampas timun dan tampalkan pada muka selama setengah jam. Kemudian cuci dengan air suam
  • Rendah beberapa helai daun senduduk, sedikit cekur dan segengam beras. Giling sampai lumat. Sapu pada muka berparut 2x seminggu.
  • Tumbuk 10 helai daun sirih muda. Tempelkan pada parut jerawat. Biar sampai kering dan cuci sehingga bersih. Amalkan 3x seminggu.
Insyallah jika diamalkan selalu akan berkurangan parut jerawat. Kalau nak cuba Shaklee Collagen Powder tak salah juga jika mahu hasil yang cepat dan berkesan.



Hubungi mommy darwisya untuk konsultasi percuma atau sebarang keterangan lanjut.

SMS / Call / Whatsapp / Telegram: 0176725772
Email : wss_ary@yahoo.com or wssary@gmail.com
FB : Wan Shahariah Sulaiman
Fanpage: Mommy darwisya - All About Natural Supplement

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment